29 maart 2011: San Antonio (TX) –Marathon (TX)

Vandaag stond er wederom een reisdag gepland en dat betekent weinig tekst en veel foto’s Knipogende emoticon

Na het ontbijt, verlaten we Roosevelt Ave en rijden dwars door de armere buitenwijken van San Antonio naar de snelweg.

P1010294

P1010295

Was het afgelopen week soms grauw en grijs, nu was het bijzonder mistig onderweg.

P1010304

Na de zoveelste tankbeurt, tijd voor een bakje koffie en die neem je dus mee en drink je onderweg op.

P1010305

De prijs voor een gallon varieerde vandaag van $ 3,54 tot $ 3,67

De koffie daarentegen was slechts $ 1,09 voor een echte French Roast.

Op onderstaande foto kun je goed zien, hoe mistig het op sommige stukken was; zicht minder dan 100 meter.

P1010309

Maar, zoals na regen zonneschijn komt, komt er na mist meestal ook beter weer en dat geluk hadden we vandaag.

P1010311

Op een gegeven moment leek het er op dat we de verkeerde afslag hadden genomen en in de Noord Ooost polder terecht waren gekomen; wat een windmolens………………….

P1010316

In dit stuk van Texas moet je trouwens maar geen risico nemen met brandstof; om 12:10 uur Central Time, zei ik tegen Marijke dat we bij de volgende foodcourt zouden gaan tanken; dat was dus anderhalf uur en 100 miles verderop pas in Ft. Stockton (TX).

Na wederom ruim $ 130,- van eigenaar is gewisseld, gaan we voor een hamburger naar de Dairy Queen.

P1010318

Bij het vertrek staat er een beauty naast “onze” camper.

P1010317

De reis verloopt verder voorspoedig en de zon laat zich nu van haar goede kant zien.

De weg is overigens vanaf San Antonio tot aan de afslag naar Marathon, één rechte weg.

Amerikaanser dan ik nu achter het stuur zit, kan volgens mij niet Knipogende emoticon

P1010322

Om 15:30 uur rijden we het terrein op van het Marathon Motel & RV Park

De kosten voor de camping bedragen $ 25,00 en we worden aller vriendelijkst ontvangen.

De camping blijkt onverwacht ook nog eens te beschikken over WiFi, dus mijn avond is weer goed.

IMG_6233

IMG_6259

We gaan vandaag voor het eerst in de camper echt koken; we eten pasta met gehakt en 3-kazensaus.

Ongeveer elk uur passeert hier een enorme goederentrein en die laat een keer of 5 een enorm geloeihoren; waarschijnlijk als waarschuwing voor de onbewaakte spoorwegovergang.

IMG_6288

IMG_6292

IMG_6240

De zonsondergang, rond de klok van 20:30 uur Central Time, was aardig om te zien, maar geen spektakel.

IMG_6305

We hebben vandaag 394 Miles gereden en in totaal voor $ 270,45 Regular 89 getankt.

In tegenstelling tot hetgeen ik eerder gemeld heb over het verbruik, is het weliswaar 8 miles op 1 gallon, maar naar onze begrippen, is dit dus 3,39 kilometer op 1 liter; het verbruik blijft desalniettemin aanzienlijk.

De camping kostte vandaag $ 25,00

Route 29-3-2011

Dit bericht werd geplaatst in Route. Bookmark de permalink .

4 reacties op 29 maart 2011: San Antonio (TX) –Marathon (TX)

  1. Marjan (hekkie) zegt:

    Hallo Ruud en Marijke,
    Jullie zijn al een aantal dagen onder weg en ik ben nu helemaal bijgelezen. Heerlijk verslag en alles zo herkenbaar. Heel veel komt overeen met onze reis van 2008 toen we samen met Rob en Annie een camper opgehaald in Middlebury en richting San Antonio zijn gegaan. Je moet idd eerst een paar dagen reizen om in het mooiere weer terecht te komen.
    Leuke dag met mooi weer hebben jullie doorgebracht in SA, die buit is binnen. Ik lees dat er flink geborreld wordt elke dag en ik heb m’n twijfels of het echt wel zo mistig is in Texas of dat jullie wazig zien….;-)
    Die hoeveelheid dollars die je dagelijks kwijt bent aan benzine met die hoge prijzen is toch wel even schrikken. Tikt lekker aan.
    Ik wens jullie veel plezier in Big Bend. Het is een prachtig park en er zijn mooie trails te lopen. Als jullie Big Bend verlaten is de route langs de Rio Grande prachtig. Het heeft destijds veel indruk op mij gemaakt.
    Geniet lekker saampjes in dit mooie park en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Fijn dat je er zoveel foto’s bijzet.
    Veel plezier en hopelijk minder mist. Dat borreluurtje zou ik er toch maar inhouden. Ik wou er wel bij zijn….-:)

    Groetjes Marjan

  2. Petra uit nc zegt:

    Mooie foto’s heb je gmaakt.
    Lees trouwens je blog nu op de iPad en dat ziet er flitsend uit zeg!

  3. Wat een prachtige website; ook ik lees op de iPad en dat is echt heel mooi !

    Ik ben helemaal bijgelezen en gekeken, jullie zijn op weg van een prachtige reis; ook supermooie foto’s ! Maar wat lees ik nu; een hamburger bij de Dairy Queen ???? Dat is DE ijsjeszaak in de US ! Volgende keer wel een Blizzard proberen of die overheerlijke aardbeien shake ! Goede reis weer !

  4. thuul zegt:

    van mijn kant ook de complimenten , vind het een erg mooi en overzichtelijke blog zo!! iets om in het achterhoofd te houden!

Geef een reactie

